2014. március 3., hétfő

CBA

Tegnap a CBA Príma Tétényi úti boltjában vásároltam némi tápot: zsömle, víz, felvágott, vajkrém. A vajkrémeket nagyon szeretem, de sajnos drága, így mindig eltöltök egy kis időt a polc előtt, hogy a tömeg és az ár alapján kiválasszam a megfelelő cikket. 

A polcon számtalan vajkrém volt. Drága, olcsó, gyanús, akármilyen. Most kivételesen nem a drágábbikat vettem meg, ugyanis észrevettem a polcon egy általam eddig még nem ismert terméket, s gondoltam kipróbálom. Ez az Alföldi tej "Riska" nevű készítménye volt; 180g, 299 Ft-ért.

Már a pénztárnál észrevettem, hogy a vajkrém amit vettem, 20 forinttal drágább, mint ahogy az a címkén szerepelt. Mivel hosszú sorok álltak mögöttem és késésben voltam a munkahelyemről, így lenyeltem, de gondoltam írok majd róla egy jó kis cikket, hagy égjen a feje a CBA vezetőségének. 



A kép alapján látható, hogy 180g-os dobozról van szó és nem 200, mint ahogy azt a címke állítja. A számla alapján pedig elmondható, hogy átverés "áldozata" lettem: 299 forint helyett 319 forintba került a vajkrém.



A 20 forint különbség ugyan nem sok, de ha minden vevőt csak 20 forinttal vernek át, akkor egy nap több tízezer forint törvénytelen pénzhez jut vele a CBA. Nem állítom, hogy ez a cég részéről tudatos, de akkor is átverés, a bolt vezetése pedig leszerepelt, amit illik ilyenkor lecserélni.

Egyébként pedig utálom ezt a "kilencezést" az árak terén. Tudtommal nincs 1 és 2 forintos pénzérme forgalomban, akkor pedig miért kerül valami 299 forintba?! Igen-igen, tudom, azok az egy forintok összeadódnak és akkor a teli kosár termékkel nyerhetek 10 forintot. Meg ugye a 299 forint sokkal de sokkal szimpatikusabb, mint a 300 (erről amúgy az átlátszó harisnyában flangáló harcosok jutnak az eszembe, úgyhogy hagyjuk a 300-at). Viszont egy darab átkozott vajkrémnél (ami 299 forintba kerül) engem lehúznak, azaz meglopnak (törvényesen) 1 forinttal!

Phuhh... Nagy levegő.

A vajkrém amúgy nekem nem ízlett, túl sós volt. 

Jah, igen: ami meglepett még vele kapcsolatban, hogy a dobozt nem lehetett kinyitni. Volt rajta valami fül-féle, amit elvileg ha meghúzunk, akkor kinyílik a teteje, de ez nem történt meg (a képen a fület már lehúztam). A fül úgy ahogy volt leszakadt, a tető pedig úgy volt összeforrasztva a peremmel, hogy az nem nyílt ki sehogy sem. Végül késsel kellett felvágnom, ami után azt már nem is lehetett visszazárni. Reggelre be is száradt.



Abszolút kiábrándító volt a vajkrémes napom, és ahogy elnézem, az Alfölditől soha többé nem is veszek vajkrémet. Nem csak gagyi a csomagolása, de a termék íze sem volt jó. Kezd az az érzésem lenni, hogy egyre inkább a házi készítésű élelmiszerek felé kell fordulni, mert a multi nem csak átbasz minket a palánkon, de még csak nem is jó, amit adnak. Zsolti barátomnak sikerült a házi készítésű vajkrém, nekem miért ne menne?

A CBA-ban pedig legközelebb direkt balhézni fogok, nehogy már ők üljék meg szőrén a lovat...

2 megjegyzés:

  1. Apróság, de elgondolkodtató, hogy a bajor eredetű, tehát IMPORT Meggle teavaj szinte olcsóbb, mint a magyar.

    VálaszTörlés
  2. Holott odaát még a fizetések is nagyobbak, tehát nagyobb a költség.

    VálaszTörlés